söndag 22 augusti 2010

Igår

Bomullsdagen började med att Astrid väckte oss halv sju. Inte så nice, men that's life med småbarn. Alice sussade fortfarande sött efter det sena sjukhusbesöket kvällen innan.

Jag fick en present av Thomas. Det hade jag inte förväntat mig. Inte för att jag inte tror att han kommer ihåg eller så, men jag tänkte att våra presenter till varandra blir tid. Tid att prata om vad vi vill, tid att äta maten medan den är varm, tid utan att behöva svara på miljoner "ba e de". Fast jag kan ju inte säga att jag blev särskilt ledsen över att få lite lyxiga hudlotioner, duschkrämer och sånt köpta på just Lyxx. Efter bara ett år som gifta vet Thomas hur man gör sin fru glad. Lite grejer som gör att jag luktar något annat än bebiskräk en stund är allt som behövs :)

På eftermiddagen kom barnens farmor och farfar för att tillbringa kvällen med våra små hemma hos oss. Det var barnvaktspremiär för Astrid. Ja om man bortser från i fredags när vi åkte med Alice till sjukhuset. Det var fullt ös på båda barnen när vi åkte in till stan för att äta middag på Cook's krog. Bortskämd som jag är med en massa god mat här hemma så längtar jag sällan efter ett restaurangbesök. Igår blev jag inte besviken på maten.

Vi började med en Bellini till fördrink som vi fortsatte sippa på till förrätten. Vi valde båda att äta gravad röding med skaldjurstartar kryddad med chili och grov senap, lagrad ost och tunnbröd. Sedan fortsatte vi båda med chablisbakad regnbåge med blåmusslebuljong, grillad sparris, grovkrossad potatis med skaldjur, dill och salladslök. Vi drack ett supergott vitt vin till det, Dopff & Irion Riesling. Det kommer vi definitivt att köpa
Lite kaffe, tryffel och lagrad mörk rom efter maten landade mjukt i magen. Thomas valde cognac istället för rom. Sjukt gott var alltihop! Vi avslutade kvällen med en drink på Invit innan vi åkte hem till våra småisar igen. Så här kan jag lätt tänka mig att fira alla våra bröllopsdagar framöver.

3 kommentarer:

  1. lät som en lyckad bröllopsdag :)
    //Emma

    SvaraRadera
  2. Åh vilken härlig kväll! När ni ska fira mer än bomull sen.. om typ ett par år.. Så kan ni ju alltid sätta brudarna på planet ner till storstan så kan ni fira en hel helg :)

    SvaraRadera
  3. En jättelyckad dag! :)

    Ja vi tar dig på orden och sätter dem på planet snart :)

    SvaraRadera