torsdag 5 augusti 2010

Vad hände?

I natt öste regnet ner. I morse var det mulet och trist och jag bestämde mig för att uträtta lite ärenden och köpa lite grejer för att kunna fortsätta fixa lite med barnens kök. Jag åkte hem för lunch. Strax efter att vi ätit en sen lunch vaknade Alice och vi satte oss i bilen allihopa för att åka och köpa lite mer saker till köket som jag inte lyckades fixa när jag var iväg själv på förmiddagen. Alice tyckte att vi hade kommit till himmelriket när vi klev in genom dörrarna på Beijers. Hennes ögon var stora och glittrade som aldrig förr. När vi gick in på lagret där det finns en massa brädor, bilar som kör in för att lasta, traktorer mm blev hon så lycklig. Hon sprang omkring och ropade Titta! Kakka! (traktor) Ba e dee? (vad är det?)

När vi kom ut från Beijers var det helt plötsligt högsommarvärme. Vad hände liksom? Men jag klagar inte, inte alls! Så härligt! Nu hoppas jag att den här värmen håller i sig hela helgen för imorgon eftermiddag ska vi hämta barnens bästaste moster Monica på Kallax. Det vore väl trevligt om Luleå visade sig från sin bästa sida och jag vet att Alice vill "mimma" med moster. :)

1 kommentar:

  1. Ja, det ser ut att bli soligt hela helgen :) Så det blir mycket "mimma" med Alice! :)

    SvaraRadera