torsdag 5 augusti 2010

Deadline

Jag var på en något sen efterkontroll för två veckor sedan. Vi pratade om förlossningen, preventivmedel, amning och en massa annat. Det togs blodprov och jag fick ställa mig på vågen. Jag vet ju att jag har en del att jobba på och jag har inte direkt ansträngt mig varken när det gäller mat eller motion. Barnmorskan sa att man brukar säga att det tar ungefär ett år efter förlossningen innan man är i form igen. Ett år låter länge tycker jag, men det var vad jag själv hade satt upp som mål för mig själv innan jag pratade med henne. Jag vill inte sätta upp för höga mål så att det bara känns jobbigt och tråkigt att försöka nå dem. För mig handlar det inte enbart om att tappa ett visst antal kilon. Jag vill komma i någorlunda form igen. Inte så att jag behöver vara tokvältränad, men allt behöver ju inte bara hänga, slänga och dallra för att man fått två barn. Jag har alltså 7 månader på mig att fixa det. Dieter och sånt är ingenting för mig. Förbud blir tråkigt och jag tappar motivationen. Dessutom är det inte bra för kroppen att utesluta vissa näringsämnen, i alla fall inte under lång tid. Träning är grejen för mig. Då får jag äta det jag vill äta. I måttliga mängder naturligtvis. Så nu gäller det bara att hitta en träningsform som känns rolig. Jag har några idéer. Vi får väl se vad det blir av dem.


7:e mars 2011 är deadline!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar