söndag 29 augusti 2010

Vinterkläder

Sitter här och grubblar på det där med vinterkläder åt barnen. Igen. Astrid har ju en komplett vintergarderob såvida hon inte tänker tokväxa och tvinga mig att köpa nytt åt henne också. Åt Alice reashoppade jag en Molooverall i somras. Det är ju liiite svårt med storlekar så långt i förväg även om hon inte spurtar så mycket på längden just nu. Thomas tyckte att vi skulle köpa storlek 98. När jag väl bestämt mig blev det 92 och nu i efterhand är jag glad över att jag inte lyssnade på Thomas :) Vi provade overallen tidigare idag och det finns växutrymme så det räcker. Alice är ju inte så stor. Som jag både sagt och skrivit tror jag att Alice i år bör ha två vinteroveraller om vi ska kunna vara ute mycket och inte riskera att bli sittandes inne för att den är blöt. Frågan är bara vilken i overalldjungeln man ska köpa. Jag är inte helt sugen på att köpa en superdyr en, men det ska ju ändå vara någon som är bra för vårt klimat här uppe. Gärna snygg också :) Någon där ute som har några bra tips? Storlek 86 eller 92 bör det nog vara beroende på märke/modell. De första åren sliter de kanske inte så mycket på ytterkläderna så det fungerar nog att köpa begagnat också i och för sig. Kanske borde kolla Tradera också. Usch vad det här är svårt.

4 kommentarer:

  1. Jag köpte en overall från KappAhl, protex nått eller va den nu hette. Dom säger att den ska vara bra. kostar 699 kr men med 25% kupongerna man får i tid å otid så blir det ju billigare. Den ska tydligen vara liten i storleken så man ska ta en storlek större än va man tänkt sig! =)

    SvaraRadera
  2. Jag köpte em icke märkesoverall som extra. Tradera typ 100 kr. Den använde vi typ 2 gånger. Onödigt att slösa massa pengar. Men den vår ful!

    SvaraRadera
  3. Jag hade två overaller till Vincent förra året och den ena har fortfarande lapparna kvar. Och då gick han ändå på dagis OCH var ute nästan hela tiden. ;)

    I år räcker det med en.

    SvaraRadera
  4. Lassietec,säljer dem på tradera helt nya, kan du nog få för 500 spänn typ...fast jag undrar om hon verkligen behöver 2. Jag har bara en åt Viggo och vi är ju mkt till fjälls (stugan) för jag vet att jag bara hade en åt victor när han var liten och han behövde aldrig bli inne för att den var blöt...

    SvaraRadera