torsdag 12 augusti 2010

Flitens lampa lyser hos oss

Oj vad mycket man hinner vissa dagar. Medan Thomas fixade frukost gick jag ut i garaget och målade tredje varvet på den där grejen. Efter frukost tog jag en snabbdusch, klädde mig och barnen, satte dem i syskonvagnen och promenerade bort till Alma med familj för lek och fika. Medan vi var borta motorsågade Thomas det sista i skogen och klippte gräs. Han hittade vildhallon i skogen så jag tog på mig stövlarna och bad honom visa var. Det var lite snårigt just vid hallonbuskarna och efter att ha plockat fem hallon såg jag en jättestor spindel och gick hem igen.

Efter skräckupplevelsen med spindeln i skogen (hur skulle jag kunna veta att det finns såna djur i skogen? ;)) var det dags att ta fram silikontuben. Inte för att förbättra vårt utseende (tyvärr kanske man ska säga) utan för att fästa lite grejer i den där grejen vi håller på med. Efter lunch åkte jag iväg för att kompletteringshandla det jag behövde för att kunna baka inför helgens "namnfest". En paj och två olika sorters kladdkakor blev det. Sedan blev jag less på att bara ha en bakform med löstagbar kant så jag åkte iväg på dagens andra shoppingtur för att köpa en till och samtidigt passade jag på att köpa ett par höstskor åt Alice. När jag kom hem bakade jag en till chokladkaka (ja i den här familjen gillar vi choklad) och nu står middagen på bordet. Visst har vi varit ganska effektiva idag!? :)

1 kommentar:

  1. Jag har som fått för mig att ni håller på att tillverka ett sånt där coolt minikök till barnen (kanske bara för att jag går omkring och funderar på sånt själv, som aldrig kommer att bli av dock)
    ... men nu blev jag ju helt nyfiken när jag inser att jag egentligen inte har en blekaste aning!:)

    SvaraRadera