lördag 14 augusti 2010

Astrids dag

Idag har vi haft namnfest för Astrid. Vi fikade, lekte, umgicks, matade barn, torkade kräkor och fikade lite till. Vi gillar att göra saker lite enkla och avslappnade och så blev det idag också. Redan igår fick Astrid besök av mormor och moster som hade med sig en fin tavla. Nu har Astrid också något fint att hänga upp i sitt blivande rum. Idag fick hon också fina presenter. Bland annat en bok med rim, ramsor och sånger så att jag och Thomas kanske lyckas sjunga några barnsånger som inte är påhittade av oss. Vi är usla på att komma ihåg texter och melodier och det vore väl trist om våra barn inte får växa upp med alla de där traditionella sångerna som man ska kunna. Det får vi tacka Larssson/Breheims för! :) Astrid fick även ett fint halsband av familjen Lindgren. Det får jag nog gömma tills hon blir lite större och inte sliter sönder det. Söta Moa hade med sig en egen liten present till Astrid, små fina hårklämmor. Vi får hoppas att hon inte brås på mig när det gäller hårväxten för i så fall dröjer det nog till efter tvåårsdagen innan hon har något hår att tala om:) Den redan bortskämda Astrid fick blommor och andra fina presenter också. Några bilder på festdeltagarna blir det tyvärr inte. Jag har inte hunnit fråga dem om lov att publicera bilder så som vanligt bjuder jag på bilder på våra små troll.

Morgonmys.

Astrid visade sina bästa partytrick med majkrokar vid frukostbordet.

Den här tavlan ska ramas in och pryda väggen i Astrids rum som vi ska börja inreda i höst.

Tack alla för trevligt besök och fina presenter!

1 kommentar:

  1. Kul att ni hade det bra och vilken fin tavla hon fick! Skulle köpt en t-shirt till tjejerna där det stog " Jag känner en som varit på Kebnekaises topp".. Men jag kom ju aldrig dit, nästa år kanske :)

    SvaraRadera