torsdag 19 augusti 2010

Grand Kallax

Nu är årets surströmmingsfest i bygdegården i full gång. Jag antar att Stefan Sauk är på plats som vanligt tillsammans med lite lokala kändisar. Jag äter inte såna delikatesser utan håller mig hellre till mat som både luktar och smakar gott. Det kan ju förstås vara kul att vara med ändå, men i år väljer vi att hoppa över festligheterna. Vi känner oss ganska trötta efter en vecka med mycket jobb här hemma så det känns skönt att bara kunna slappa i soffan ikväll. Det kommer fler fester. Fast i och för sig kanske det inte gör det. Var det inte något förslag på att förbjuda surströmming?? Eller är jag helt ute och cyklar? Men jag tycker mig ha hört något om det, förmodligen någon EU-grej när det handlar om förbud.

Vi slappar i alla fall och vilar upp oss inför helgens firande.

Bild lånad från Luleå kommuns hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar