måndag 16 augusti 2010

Köttbullar och makaroner

Det känns verkligen som att det har lossnat nu. Jag hoppas det i alla fall. Alice har börjat säga till när hon är hungrig. Det är ju hur bra som helst. Tidigare har vi varit osäkra på om hon känner hunger och om hon vet vad man ska göra åt saken när man är hungrig.

Idag till exempel kom hon till mig och sa: -Nam nam. Sedan gick hon till kylskåpet och försökte öppna dörren. När hon inte fick upp den gick hon vidare till sin stol vid matbordet och ville att jag skulle hjälpa henne att sätta sig där. Snabbt fixade jag köttbullar och makaroner. Hon fick i sig 6 små köttbullar och ca en halv deciliter makaroner. Hur ska man veta ungefär hur mycket en portion är? Jag känner att jag inte har någon aning alls, det har ju ätits gröt här under så lång tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar