måndag 23 augusti 2010

Härliga höst

Nu har hösten verkligen kommit. Idag visade den sig tyvärr inte från sin bästa sida, men efter en härlig sommar med mycket sol och bad tycker jag att det känns ganska skönt med höst ändå. På kvällarna är det mörkt och man får tända lampor och ljus, mysa i soffan med en kopp te och en bok eller en film. Luften är härlig på hösten och med varma kläder är det faktiskt riktigt skönt att vara ute.

Astrid blev väldigt glad för lite friskluft..

..och hade som vanligt fullt upp med att titta på storasyster som sprang omkring.

Alice sprang omkring på gräset, plockade upp uteleksakerna som jag packade ner. Hon hjälpte med andra ord till på bästa Alicesätt.

På eftermiddagen tog Thomas Alice på ryggen och gick på en promenad i skogen medan Astrid sov och jag vek tvätt. Undrar vem som hade roligast. Troligtvis inte jag.

Där försvann de in i skogen för att komma tillbaka en timme senare efter att ha tittat på fåglar, träd, en hund, en bil och en båt. Man kan ju undra vad de två sistnämnda gjorde mitt ute i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar