tisdag 25 januari 2011

Det går fort i hockey..

..och i "barnvagnsbranschen". I söndagskväll slängde jag ut vår syskonvagn på Blocket bara för att se om någon vill ha den. Efter en timme fanns en köpare som hämtade vagnen idag. När vi blev av med vår fina svart/rosa Emmaljunga blev det ju alldeles för tomt i hallen så jag blev ju tvungen att köpa en ny vagn så att det inte ekar för mycket i hallen ;) Ut med en vagn, in med en ny. In har en Phil & Teds Vibe fått flytta.

När jag blev gravid och vi började fundera på vilken typ av syskonvagn vi ville ha var jag helt emot P&T. Jag gillade inte alls tanken på att barnen skulle sitta på rad, den ena lite under den andra. Jag ville ha fullt liggläge på båda barnens sitsar så att de skulle kunna sova bra i vagnen. Jag hade nog någon vision om att jag skulle vara ute på många och långa promenader dagarna i ända och att barnen kanske skulle få sin middagslur i vagnen, men riktigt så har det inte blivit och jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. Vi har varit supernöjda med Emmaljungan, särskilt under bebistiden då Astrid låg i liggdelen. Nu är läget ett annat. Alice kommer att vilja gå själv mer och mer, men än kanske hon inte orkar så långa sträckor och då är det bra att ha en sittplats åt henne när småbenen blir trötta. Det skulle kanske funka lika bra med enkelvagn + ståbräda, men jag vill nog att hon ska kunna få sitta ner om det behövs. Jag hinner kanske ändra mig angående det framöver, men då löser vi det då. Det känns bra att ha en lite smalare och smidigare vagn nu när Alice ska börja på förskola. Eventuellt kommer vi att ha vår enkelvagn stående på förskolan då de sover ute i vagnar (hur de nu ska lyckas få Alice att göra det som är van att sova i säng) och då tycker jag att det är bra att ha en någorlunda smidig vagn när det bara är jag och Astrid som ska göra något så att jag slipper gå omkring med en bred syskonvagn med bara ett barn i. Jag är nöjd :)

2 kommentarer:

  1. Grattis till köpet! (jag gillar dock inte vibe, tycker den äldre modellen är mycket smidigare och snyggare ;-) )

    Får ses när du inte kraxar så mycket!

    /Jennie

    SvaraRadera
  2. Coolt och grattis! Vi är fortfarande väldigt nöjda med pt:n, hoppas ni blir detsamma!:)

    (viss smidighetsskillnad från emmaljungan;)

    SvaraRadera