fredag 7 januari 2011

Svart och vitt is the shit

Jag har tänkt våga mig på att ta in lite färg i vårt annars ganska neutrala svart/vita hem. Det finns redan några kuddar i soffan som avviker från det svart/vita och jag har ett tag funderat på om det kanske skulle vara lite kul med cerisa (stavning?) gardiner. Jag har testat att ha lite cerisa kuddar i soffan bara för att se om det kan vara en färg jag kan leva med. Vi ska snart tapetsera en vägg i vardagsrummet och då tänkte jag att det blir ett bra tillfälle att byta ut våra trista gardiner så när Thomas ändå skulle till Happis för att jobba skickade jag honom till Ikea för att köpa ett par cerisa gardiner. Jag hoppades att de skulle vara fina, men tänkte även att de var så pass billiga att det inte gör något om det blir en katastrof och vi inte kan ha dem. Det blev en katastrof. Herregud, de var ju inte cerisa. De var neonrosa!! Några neonrosa gardiner hänger inte i mitt vardagsrum! Det är nog bäst att jag håller mig till mitt svarta och vita. Fast jag ska leta vidare för under den korta stund den neonrosa gardinen fick hänga så upptäckte vi att det faktiskt skulle vara snyggt att bryta av med någon färg.

Neonrosa? Nej, tack!

2 kommentarer:

  1. vaddå 80-talet är ju tillbaka så lite neonrosa kan ju inte vara fel ;)
    Skämt åsido - kolla på Indiska! Där kan det nog finnas gardiner i rätt cerise färg! Jag tror fortfarande att det kan bli skitsnyggt ju!

    SvaraRadera
  2. Men åh då kan jag ju köpa dom av dig! JAg glömde ju köpa dom idag :-(

    SvaraRadera