tisdag 4 januari 2011

Jag är arg

I dag är jag fan arg. Hur ofta tar vi oss ur huset bara jag och Thomas? Typ aldrig. Eller väldigt sällan i alla fall. Sist var väl i augusti tror jag. I dag skulle vi gå och se basket om inte någon hade planerat så att barnvakterna kom hit på tok för sent för att jag skulle hinna duscha och ta mig ur de fläckiga mjukisbyxorna. Hade jag fått veta att barnvakterna inte skulle komma mellan klockan 14 och 15 som jag trodde så hade jag ju åtminstone duschat medan barnen vilade middag. Sedan kom barnvakterna mitt i middagsrusningen då jag satt och assisterade två barn för att de skulle få i sig maten och när de kom var det kört. Då slutade båda att äta för det blev ju så kul. Jag tyckte inte att det var kul. Särskilt inte att Astrid slutade äta för hon hade knappt ätit på hela dagen och hon började äta så himla bra vid middagen. Sen hade jag inte ätit så mycket till lunch själv och insåg att jag inte kommer att hinna äta middag heller. Vid det laget hade någon inte kommit hem från jobbet än heller för att hjälpa till med barn och mat och då bestämde jag att jag skiter i allt och struntar i den där basketmatchen. Så blev det. Det är fan inte meningen att vi ska ta oss ur huset utan barn någon gång.

2 kommentarer:

  1. Va trist när det äntligen är tänkt att bli av.. Det är ju sånna här tillfällen jag önskar att vi bodde nära, hade stått givakt klockan 06.00 och redo för barnvakteri :D

    SvaraRadera