måndag 17 januari 2011

Jag ger upp..

Jag trodde att jag hade laddat upp med massor av energi för att orka med att hantera Alices rädsla. Idag blev en katastrof vid lunchbordet på växis. Hon reagerade så kraftigt mot ingenting. Jag förstår ju att det inte kan vara ingenting för henne i och med att hon reagerar så starkt. Det räcker inte att jag sitter alldeles bredvid henne heller. Hon är skräckslagen. Jag vet faktiskt inte hur jag ska hantera det längre.. Jag trodde att jag visste, men nu vet jag inte. Det är helt omöjligt för mig att ha henne under min tröja där hon helst skulle vilja vara. Astrid behöver mig ju också. Nu vill jag bara kasta in handduken och ge upp, men det kan jag ju naturligtvis inte göra. Fast just nu ger jag upp för en liten stund i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Kan inte barnpsykologen på BVC eller nått komma med tips å råd?

    SvaraRadera
  2. Kämpa på! Rätt var det är så släpper det nog igen och då för alltid :) Men jag håller med Malin K, kolla om de har tips!

    SvaraRadera
  3. Inte för att det kanske är samma sak men ibland när det är mycket med alla barn samtidigt och det skriks, grinas, bråkas och tjorvas vill jag verkligen bara lägga mig ner på golvet och grina. Ibland har jag gjort det också och då känns det genast lite bättre sen då man har grinat färdigt och kan resa sig upp igen och börja om (även om mina barn säkerligen kommer att behöva psykologhjälp innan vuxen ålder, haha!;)

    Ville bara säga; det går upp, det går ner och det går över! Kram på dig!:)

    SvaraRadera