måndag 10 januari 2011

Vardag igen #2

Nu är det vardag igen efter en hel del gemensam ledighet. Det känns inte det minsta roligt. Det är dessutom länge till nästa gång vi är lediga mer än en vanlig helg tillsammans. Det toppar vi dessutom med att Thomas planering för resten av januari månad är helt kass. Februari blir inte mycket bättre heller. Nej, jag är inte bitter. Usch vad vardag är tråkigt. Vi kommer ju som vanligt att sysselsätta oss med att åka till mötesplatsen och sånt, men just nu måste jag erkänna att jag är rätt less på det mesta. Jag känner också att jag blir mer och mer begränsad nu när Astrid börjar bli stor och inte bara sitter snällt i vagnen och tittar på. Hon vill ju också vara med, vilket naturligtvis är jätteroligt. En sån där sak som inte går att göra, som Alice mer än gärna skulle göra dagligen, är att åka till Leos. Det är ju helt omöjligt ensam med två små. Vad gör jag av Astrid när jag måste vara och klättra och åka rutschkana med Alice? Och klättra omkring med två barn går ju inte. Vi får helt enkelt hoppas på bra väder så att vi kan vara ute mycket. Det är deppigt värre idag kan man säga. Nåja, så fort vi är tillbaka i våra vanliga rutiner så flyter nog allt på igen och gör de det inte så får vi väl hänga på Ica Maxi på dagarna så att Alice får åka brandbil och fyrhjuling.

1 kommentar:

  1. eller så får ni gärna komma hit å hänga med oss ;)

    SvaraRadera