fredag 21 januari 2011

Hur kan man ha allt man behöver när man inte ens är 1 år?

Det närmar sig Astrids 1-årsdag. Okej, det är över en månad dit, men så fort som tiden går så säger det ju bara svisch så är vi där. Vi har börjat få frågor om vad som står på Astrids önskelista inför födelsedagen och jag har absolut ingen aning. Det är inte lätt att vara lillasyster och särskilt inte när det är så liten åldersskillnad. Det mesta i leksaksväg finns ju och när det behövs nya leksaker så är det ju Alice som behöver dem för att hon blivit större och leker med andra saker och då finns ju alltid Alices avlagda saker där och väntar på Astrid. Kläder är Astrid inte heller i något större behov av. Kanske byxor då som jag aldrig lyckas köpa i rätt storlek. Nya fräscha tröjor är väl aldrig fel det heller i och för sig. Astrid älskar ju musik och dans, men det känns en aning tidigt att ge henne en danskurs i present ;) Så istället för att skriva en önskelista här så undrar jag istället om det finns någon som har några bra tips på bra presenter till en blivande 1-åring som egentligen inte behöver något??

En låda full av mössor kanske?

4 kommentarer:

  1. En 1-årsfotografering? Exempelvis den där när ettåringen ska trasha en tårta!?

    SvaraRadera
  2. Oj. jag tycker det är nog svårt till Vilja och hon har nästan ingenting och inga syskon att ärva av. Det är verkligen jättejättesvårt.

    Men Vilja ska få en Badrock och nån så tänkte jag köpa ett piano från BH som låter med olika djurljud och massor av melodier. hoho. kommer jag säkert ångra sen;)

    SvaraRadera
  3. Instrument!! (om ni nu inte har det efter Alice, el vad tusan instrument kan man inte få för mycket av)
    Finns ju superfina maraccas och trummor till kidsen, såg du dom vi har?

    Kanske nå flytsaker till badet när badringen blir liten, typ puffar el flytväst? Antar att Alice använder sitt grejs än då dom är nära varandra i st.

    Bob, tom här kommer vi måsta fixa en egen åt E för V leker ju massor med sin ännu och uppenbarligen kan dom fortsätta med det till minst 37års ålder ;-)

    Spark lika så.

    Sängkläder kanske behövs?

    Lite egna bestik, tallrik å så?

    Haha det märks vad jag önskar åt E va? :-P

    SvaraRadera
  4. Ja! Just det jag menade! Hennes kusin Adele hade ett sånt och Vilja var tooookig i det. Lätt värt trots oljudet;)

    Jo,jag vet att hon kommer äta sen. men man blir ju så nojig iaf!;)

    SvaraRadera