måndag 3 januari 2011

Vardag igen

Efter lite julledigt är Thomas tillbaka på jobbet igen. Det är konstigt att man hinner skapa nya rutiner på kort tid. Efter 10 dagars ledighet minns jag knappt vad jag och barnen brukar göra. Barnen har fått jullovsrutiner och sover till mellan 8 och 9 på mornarna trots att de inte varit vakna längre på kvällarna. Alice har vi till och med fått väcka vid 9 vissa dagar. Det är tur att det bara är 3 arbetsdagar tills vi får några dagars gemensam ledighet igen. Jag hoppas att de här 3 dagarna bjuder på lite mildare väder så att vi kan vara ute. Jag vill gå långpromenader med en tung syskonvagn och jobba bort lite av allt godis jag tryckt i mig under julhelgen. Jag vill vara ute och åka bob och pulka med barnen. Ja, det är det jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar