lördag 29 januari 2011

DuracellAlice

Om ingen stoppar henne skulle Alice vara igång från morgon till kväll. Eller nej inte till kväll, tills hon stupar, vilket nog skulle vara före middagen om vi inte lät henne vila en stund på eftermiddagen.


Frukost. Absolute showkidz. Vill inte komma in, vill åka mer bil. Lunch. Snöskottning och lek i snön. Förvånansvärt nog inga protester när jag hämtade in henne för att vila. Vila. Mellis. Vill åka bil. Det blir innelek istället. Bastubad och dusch. Vill duscha mer. Blir på bättre humör när hon får följa med för att hämta mat. Hur resten av lördagen blir vet jag inte, men jag gissar. Middag. En hel massa bus i form av tittut- och jagalekar. Prat om att åka bil och att duscha (alternativt bada). Gröt. Djungelhjul och god nattsången (hon ser alltid på det innan läggdags). God natt.

Medan Alice och Thomas har aktiverat sig hela dagen har jag försökt ta det lite lugnare i förhoppning om att hostan ska flytta ut ur min kropp. Astrid har fått hänga med mig i det lite lugnare tempot idag. Inte för att hon är hostig utan bara för att barnen ska få lite tid med varsin förälder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar