söndag 30 januari 2011

Hämnden är ljuv

Efter att båda barnen under halva december och nästan hela januari gärna sovit till någon gång mellan 7.30-8.30 har de plötsligt bytt taktik och börjat vakna halv 7. Det tackar en trött mamma inte för, MEN det kommer förmodligen en dag då vi har två trötta tonårsflickor och den trötta mamman inte är så trött längre och då söta Alice och Astrid, då är det pay back time. När ni har suttit uppe halva natten och msn:at eller sms:at (eller vad som är inne just då) med någon kille, när tonårströttheten är som värst, då kommer den pigga mamman in på söndagmorgon och ropar Rise and shine, mina älsklingar! Det är en härlig söndagmorgon. Nu ska vi upp och njuta av morgonsolen och ta ett uppfriskande morgondopp i poolen. Vi simmar några längder också vettja! Förutsatt att det är sommar då förstås. Är det vinter får jag hitta på något annat för jag känner mig inte helt sugen på att simma några längder i snön.

2 kommentarer:

  1. Haha, då vet jag hur jag ska motivera mig alla dessa tidiga mornar! I och för sig kanske jag kommer njuta i lugn och ro de timmar tonårsbarnen fortfarande sover. För det sägs ju små barn, små problem och enligt hörsägen kan det visst vara småtufft med tonåringar i huset ;-)

    SvaraRadera