torsdag 13 januari 2011

Tråkig vardag, roliga helger

Jag går här och deppar igen över att jag känner mig lite smått uttråkad och har svårt att hitta på bra aktiviteter för mig och barnen. Jag deppar över att makens planering för åtminstone de kommande två månaderna är usel. Egentligen har jag ju massor att se fram emot i vår, men det som gör att jag deppar är just vardagarna för det är de som kommer att vara mindre roliga. Det är skönt att få "avlösning" på eftermiddagarna, hjälp med att få i barnen frukost på mornarna, hjälp med att få barnen i kläderna på mornarna, kvällsrusningen är inte helt kul ensam med två små, eventuella nattmatningar är också skönt att få hjälp med när man ska orka upp och aktivera sig dagen efter. Ja, jag vet att jag har det bra och att det alltid finns de som har det värre, men det gör ju liksom inte att det jag upplever som jobbigt och tråkigt blir bättre. Så där ja, nu har jag fått gnälla av mig lite.

Vi har ju som sagt massor av roligheter att se fram emot. Vi har 1-årskalas här hemma, jag ska på melodifestivalen, vi ska kulturpirata oss med Alice vid minst två tillfällen under våren, vi ska på bröllop och barnkalas, vi hoppas på besök av min lillasyster, Alice ska skolas in på förskola, vi kommer förhoppningsvis att få en fantastiskt härlig och solig vår så att vi kan vara ute mycket och så att Alice får användning för sina skidor, Alice ska kanske dansa loss på Absolute showkidz några lördagar under våren (fast det beror på, just nu är vi tillbaka på ruta 1 när det gäller hennes rädsla för vissa saker), kanske blir det lite skidlek på Ormberget också. I maj anordnar Norrbottensteatern en barn- och ungdomsfestival och i och med att det ska passa barn och ungdomar i åldrarna 0-18 år så hoppas jag att det finns något som kan passa våra små där. Förutom det så finns ju Leos, Teknikens hus och badhuset förstås, men det är inget jag kan göra ensam med kidsen på dagarna så det är egentligen ett helt gäng helgaktiviteter vi har på agendan och helgerna kommer nog att bara svischa förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar