lördag 1 januari 2011

Nytt år, nya äventyr

Årets första dag har precis börjat. Bladen för 2011 är fortfarande oskrivna. Vad ska hända det här året? Alice ska börja på förskola. Astrid också, fast senare under året. Jag ska förhoppningsvis börja jobba någon gång under årets andra halva. Med vad har jag ingen aning om än. I år har vi (jag alltså, för det är ju bara jag som kan det i vår familj) inte tänkt föda några barn. Det finns visserligen tid att hinna fixa en liten plutt av årgång 2011, men näääe. I år har jag inte tänkt bli tjockare, snarare tvärtom. I år ska vi börja leva lite mer hälsosamt och motionera mer. Om man nu ska avlägga något nyårslöfte så är det väl det i så fall. De där överflödiga kilona SKA bort. Fast årets första dag kommer nog mest att bestå av en hel del hemmamys då vi alla känner oss lite trötta. Man skulle kunna tro att vi haft ett riktigt nyårsparty, men vi skålade in det nya året i julmust!! När klockan var fem i tolv och både jag och Thomas gäspade och insåg att vi inte kommer att orka vara vakna särskilt länge till ställde vi tillbaka flaskan med bubbel på kylning. Party like tvåbarnsföräldrar!

På bladet för årets första dag skriver jag alltså hemmamys och hoppas att alla andra blad kommer att fyllas med massor av skratt, bus och mys.

God fortsättning!

2 kommentarer:

  1. Jag är imponerad över att ni höll er vakna. Det gjorde inte vi!

    SvaraRadera
  2. Gott nytt och god fortsättning till er! Haha samma här, fast vi skålade inte överhuvudtaget. Jag trodde inte ens jag skulle orka vara vaken så länge. Här är det samma nyårslöfte, nu är det färdigt med allt slisk och bort med dessa extrakilon! Är så less på att vara tvungen att välja kläder efter allt som magen inte syns i. Och just idag var jag väldigt sugen på mat från din mans jobb (trots att jag inte drack en droppe alkohol igår men jag var ju vaken till efter 00) Men jag tror jag sätter igång på allvar efter Ebbas 3-årsfirande som är på ons, kommer ändå inte kunna hålla mig borta från fikat;) Jag får bjuda er på fika sen så ni får komma och äta upp resterna!:)

    SvaraRadera