söndag 23 januari 2011

Jätte

Inte jätte som i stor utan jätte som i jättefin, jättekul, jättebra, jätteroligt. Är det inte jättenånting så är det oj så fin, ååå va fint, ååå vilken fin om det mesta. Till och med min fot är fin. Mammas fot, ååå va fin! Hur hon kan tycka det är helt obegripligt för mer fula och ovårdade fötter än mina just nu är svårt att hitta. Skriver upp en spavistelse, med "extra allt"-behandlingar för att renovera mig, på önskelistan. Vem jag ska skicka önskelistan till har jag ingen aning om. Jag skriver bara upp det helt enkelt. För att uttrycka mig som Alice så vore det jättekul. Kanske mest mysigt och välgörande för en trött mamma. Jättemysigt säger vi istället.

2 kommentarer:

  1. Beroende på om/när jag kommer kanske vi kan boka in något trevligt i spaväg?! :) Om du orkar vänta så länge ;)

    SvaraRadera
  2. Det låter som att Alice och Hanna har gått i samma skola. För här är allt "jätte". Det roliga är att de verkar kunna skilja och nyansera för det finns en viss skillnad på att vara hungrig och jättehungrig ;)

    SvaraRadera