fredag 1 juli 2011

Sommarpasset

Håller på att testa ett kort program som jag hittade hos Olga som ska vara bra för efterförbränningen. Programmet tar inte ens en kvart och precis som med sexpacksprogrammet så finns inga ursäkter. Dessa minutrar hittar man lätt några gånger per vecka. Jag har egentligen vilodag idag, men jag har känt mig sugen på att testa detta sommarpass i flera dagar så jag kunde inte låta bli och trots att passet är kort så var det jooobbigt. Som det ska vara då :)

Jogga snabbt, men inte i maxfart i 1 minut som uppvärmning. Vila 30 sekunder.
Armhävningar 30 sekunder. Vila 30 sekunder.
Maxa (spring alltså) 30 sekunder. Vila 30 sekunder.
Planka 30 sekunder. Ingen vila här utan plankan är aktiv vila.
Maxa 30 sekunder. Vila 30 sekunder.
Snabba knäböj med hopp 30 sekunder. Vila 1 minut.
Och så allt i omvänd ordning.
Snabba knäböj med hopp 30 sekunder. Vila 30 sekunder.
Maxa 30 sekunder. Vila 30 sekunder.
Planka 30 sekunder. Ingen vila!
Maxa 30 sekunder. Vila 30 sekunder.
Armhävningar 30 sekunder. Vila 30 sekunder.
Maxa 30 sekunder. Klart! (Oklart om man ska maxa det sista man gör, men det gjorde jag. Kändes som en bra avslutning på ett så kort pass)

Sedan ska man vänta 1 timme innan man äter något efter passet för att få ut maximal förbränning.

Jag kan meddela att knäböj med hopp kändes ordentligt, men det var förmodligen välbehövligt för mina ben. Man behöver ju träna ben när man springer och inte bara springa och se det som benträning. Det har jag varit usel på så här långt. Bättring! Olga har för övrigt massor av inspirerande tips på övningar, träningsprogram mm och hon är ett exempel på att det visst går att komma i superbra form även om man är flerbarnsmamma och det med "bara" hemmaträning. Det går om man vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar