tisdag 5 juli 2011

Strumptest

Efter att ha sett strumptestet i andra programmet av Spring var jag ju bara tvungen att testa mina strumpor som jag köpte på Löplabbet av deras eget märke. Jag har ju använt dem under min senaste löprundor och de är sköna och sitter bra, men de klarade inte fukttransporttestet.

Testet går alltså ut på att fylla ett glas med vatten och doppa ner tån på strumpan i vattnet och lägga skaftet i det andra glaset. En funktionsstrumpa ska alltså transportera fukt från foten och upp till skaftet där fukten kan dunsta. Efter en stund, en halvtimmer eller så, borde det alltså ha funnits lite vatten i glaset där skaftet är och det gjorde det inte efter över en timme.

1 kommentar:

  1. Jag som tyckt mina strumpor varit så bra! Likadana fast vita, fötterna känns rätt torra efteråt :-)

    SvaraRadera