fredag 15 juli 2011

När den ena åker bort har den andra tråkigt

Det är lustigt, ibland kan jag känna att jag behöver en paus från mamma jag vill ha det, mamma kan du hjälpa mig, mamma, mamma, mammaaa, men när jag väl får en paus så saknar jag allt det där. Det blir tomt och tyst. Alice, som har åkt till farmor för att hålla henne sällskap medan farfar är här och hjälper till med diverse grävjobb, var inte alls ledsen över att vara borta från oss lite. Jag fick en puss och så vinkade hon glatt och hade världens största leende på läpparna när hon och Thomas åkte iväg. Väl framme i Alvik ropade hon Heeej farmor! Puss pappa, hej då pappa! och sedan vände hon sig om och sprang till farmor. Så roligt det är att hon trivs så bra med farmor och farfar. Även om det är tråkigt för oss när hon är borta så vet vi att hon har det så roligt och bra där.

Astrid saknar också sin storasyster när hon är borta. Vi andra duger visst inte som underhållning.

1 kommentar:

  1. Aldrig är man nöjd ;-)

    Den blev riktigt god, körde dock bara med hälften av kakaon och så chokladproteinpulver :-) mumma, speciellt varm å kletig med glass-substitut. Tom peter åt :-)

    SvaraRadera