fredag 8 juli 2011

Komsi komsi

Om någon känner sig sysslolös och gärna vill få gratis motion så är ni hjärtligt välkomna att delta i planteringsarbetet hemma hos oss! Endast 116 träd/buskar ska ner i jorden den här helgen. Att de där 3 blåbärsbuskarna som vi också beställt inte hade kommit känns ju himla skönt för hur skulle vi ha orkat plantera dem.

Här är de där gröna grejerna som ska pryda vår gård.

16 stycken Svart aronia ska planteras runt lyktstolparna.

46 stycken Svart ar.. nej det här är tydligen Bärhäggmispel, men för mig ser de ganska lika ut. Om de blommar någon gång kanske jag ser skillnad ;)

53 stycken av vadå? Svart aronia? Bärhäggmispel? Nej, det här är ju Videkornell. Det ser ni väl!!

Att de här skiljer sig från resterande växter kan till och med jag se. Inte bara för att de har längre stam utan för att jag helt enkelt bara vet att det är så här en rönn ser ut. Lite imponerade av mina kunskaper va?! ;)  

1 kommentar:

  1. Va fint med alla gröna växter ;-) Så långt sträcker sig mina kunskaper! Haha

    SvaraRadera