onsdag 13 juli 2011

Drömmar om en liten stuga

Trots att vi inte kommit längre än att ha ställt lekstugan där den ska vara så har jag redan hoppat över en massa steg och planerar och förbereder inredningen. Att det ska sågas hål för dörr och fönster, att hålet där dörren är idag ska byggas igen, att det behöver spacklas och målas invändigt, att det behöver målas utvändigt, att elen ska kopplas in igen och att det ska byggas en liten veranda så att barnen inte behöver stege för att ta sig in, allt det är sånt jag tillfälligt förträngt och inte tänker på så mycket medan jag samlar på mig en massa fina pryttlar till deras lilla stuga.

Deras lilla hus, som Alice kallar det, börjar alltså redan ta form i mitt huvud och jag ser nog lika mycket fram emot att det ska bli färdigt som Alice gör. Det är kanske jag som kommer att vara där mest och laga mat och bjuda på fika ;) Det är lite lustigt att jag, även om jag väldigt gärna vill få fint här hemma och kanske borde lägga lite energi på det, hellre fixar med grejer åt barnen. Förra sommaren fixade och donade vi med köket som står i Alices rum och i år ser jag till att ha huvudet fullt av lekstugepyssel :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar