lördag 9 juli 2011

Äntligen hemma

Det är väl inte ofta man räknar minuterna tills man får åka hem när man är på en fest, men idag gjorde jag faktiskt det. Jag är inget fan av en massa töntiga lekar. Jag må kallas tråkig, men jag gillar inte sånt. Jag kan genomlida dem, delta och visa god min. Till en viss gräns. Den gränsen gick idag vid att värdinnan inte ville acceptera, och dessutom blev sur över, att jag inte ville dricka läsk som man skulle göra i en av tävlingarna. Jag avstod från att dricka drinkar igår på tjejmiddagen av den anledningen att jag vill avstå så mycket onödigt socker som möjligt och varför skulle jag då idag välja att dricka läsk om jag inte gjorde det igår?? Jag är inte stenhård med socker eller något annat som har med mat och dryck att göra, men det finns vissa saker som är väldigt enkla att avstå som jag dessutom inte ens är sugen på. Så, om någon surar för att jag inte vill hälla i mig ett gäng sockerbitar så får man helt enkelt sura. Lite trist bara.


Maten var god och barnen hade jätteroligt.

6 kommentarer:

  1. Irriterande när någon blir sur för att man inte följer "reglerna" vi var på en fest ute i skogen en gång och jag ville inte dricka sprit som man var tvungen(!?!) att göra när man sprang i mål i brännbollen. Hon som höll i alla lekar och tjaffs blev helt galen! Försökte förklara att jag var gravid och skulle köra bil hem.. Men hon blev bara ännu argare..:)

    SvaraRadera
  2. Muppar finns det gott om, tror jag har en tolerant krets om man inte dricker alkohol brukar vi dock mopps oss med att man iaf ska ta en klunk för att bevisa att man inte är gravid å tar man inte klunken så är man gravid. Lite tradition typ..
    Jobbigt med folk som inte respekterar ett nej, jag fick höra häromdagen att snart skulle det inte gå att umgås med mig å P då vi tydligen blivit som besatta.. Vi ville inte käka snordyra skrovmål och servera cola åt kidsen .. Suck suck..

    SvaraRadera
  3. Gick ju lätt att kommentera nu förresten:-)

    SvaraRadera
  4. håller med FYYYYY för massa himla lekar =( bläää
    så otrevligt!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag är verkligen inte heller något stort fan av "roliga" lekar på fester så jag förstår dig verkligen. Sen avskyr jag dessutom vin, vilket man inte brukar få göra som vuxen.

    Lustigt bara att det ofta brukar vara dessa otroligt "roliga människor";P som alltid vill anordna en massa hemska lekar som stör sig på sånt mest!;) Å andra sidan känns det inte som om jag har så mycket gemensamt med dessa människor så jag kunde allvarligt talat inte bry mig mindre mindre. Och sånt är skönt.

    Skönt att du fick komma hem tillslut!;)

    SvaraRadera
  6. Eehhh! Ingen som hört talas om bubbelvatten om det ska vara så jävla noga med att hälla i sig något!? Varför ska det vara så svårt att respektera människor val?

    SvaraRadera