fredag 15 juli 2011

Snygg och inte snyggt

Alice: Titta mamma, jag är så snygg! Jag har glitterglasögon.
Jag: Självklart är du snygg älskling!

Mindre snyggt. Jag har ju inte vackra fötter, men med en blånagel på mittersta tån blir det inte bättre. Jag har dolt den med nagellack. Fast nu börjar det vara bortnött och jag har inte orkat piffa till min blåa nagel på nytt. Det värsta är inte att den är ful. Man kan ju välja att inte titta på mina fötter ;) Det gör ont när jag har skor på mig så idag får det bli flipflops. Det är det hårda livet som löpare som ställt till det. Bara att bita ihop och vänja sig vid att det nog kommer att bli en och annan blånagel då framöver ;) Fast jag hoppas att mina nya skor är så fantastiskt bra att jag slipper fler för den här blånageln kan jag bara skylla på mina gamla utslitna dåliga skor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar