onsdag 6 juli 2011

När jag behövde det som mest

Efter att i några dagar lyssnat på ett evigt gnällande, hört rop efter maaammaaaaa, haft barn som klänger i mina ben behövde jag verkligen få komma hemifrån lite om så bara för några timmar. Även om det inte blev barnfri tid så är det så himla mycket trevligare att lyssna på skrikande barn tillsammans med andra mammor. Mellan skriken hinner man ju faktiskt prata lite också. Att vi fick sitta ute i solen och äta god pastasallad på Marie, Vincent och Ellies fina gård gjorde ju inte saken sämre. Jag hann få en del idéer kring grillplatsen vi jobbar på här hemma under tiden vi åt och drack kaffe.

Hur mysigt är det inte med bastu, badtunna och grillplats!! Bastu lär vi inte bygga i anslutning till grillplatsen. Kanske inte badtunna heller, men om jag nu får säga att jag saknar något som har med bada att göra så är det just en badtunna. Det är så himla mysigt att sätta sig där på kvällen iklädd badkläder och toppluva under en stjärnklar himmel och vad gör det att det är kallt ute om man har 40 grader i tunnan :) Meeen vi har ju pool och bubbelpool och det får nog räcka så länge.

Ett sånt här bord åt barnen har jag spanat på sedan förra sommaren, men jag kommer inte riktigt till skott att ta mig iväg för att köpa det. Himla fiffigt att skruva fast det i altanen också för att undvika olyckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar