lördag 9 juli 2011

Nästan triathlon

Motivationssvacka eller inte, men jag gav mig ut i 7,7:an i går förmiddag i alla fall. Det var hett som sjutton och träning i värme är inte min grej. Det är säkert en träningssak, men det är ju inte så många dagar per år som vi har så pass varmt så kroppen hinner ju inte vänja sig. Hur som helst så tog jag mig runt spåret, något snabbare än vad som stod i instruktionerna. Nu känns det som att en pulsklocka står högt på önskelistan så att jag lär mig att hålla mig till "reglerna" för träningspassen. Runkeeper krånglade under rundan. Eller det var nog delvis jag som krånglade för vid 3 km råkade jag komma åt något så att rundan avslutades och jag fick starta om en ny aktivitet. Struntsamma, jag har ju gjort min runda oavsett om runkeeper registrerar det eller inte :)

Sedan gick fredagen i ett hiskeligt tempo. Dusch, lunch, plantering, dusch igen, på med lite snyggare kläder än löparkläder eller jobbautepågårdenkläder (som igår var bikini och inte alls kändes lämpligt att ha på sig en kväll på stan), lite smink i ett försök att dölja tröttheten, in till stan för tjej middag med massor av skratt, god mat och trevligt sällskap förstås. Lite senare promenerade vi till BBB för ett glas vin och jag avslutade kvällen med en cykeltur hem i den tropiska natten. Om jag hade tagit en simtur i poolen när jag kom hem så hade man kunna säga att jag genomförde ett triathlon igår ;)

Idag känner jag mig inte helt oväntat trött. Dels för att jag var vaken betydligt längre än vanligt, men inte sovit mycket längre i morse. Dels för att jag går omkring och känner mig trött och seg i kroppen och jag borde kanske ha låtit bli den där löprundan. Idag blir det vilodag. Ja förutom att vi ska slutföra planterandet då. Bara att ge sig ut till buskarna som väntar på att hitta hem till sina gropar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar