måndag 4 juli 2011

Måndag igen

Det kändes som att även Thomas hade påbörjat semestern förra veckan när vi var i Umeå även om han jobbade medan vi andra roade oss. Idag kändes det tungt med måndag just av den anledningen att det kändes som att "semestern" var för kort. Konstigt med tanke på att vi inte varit särskilt mycket lediga överhuvudtaget under helgen heller utan jobbat på med alla utomhusprojekt.

Numera springer Astrid omkring med sin cykelhjälm på huvudet från morgon till kväll. Det kanske är lika bra för när hon tar brottargrepp på Alice finns risk för att hon trillar även om Alice verkar vara den som lägger sig i de matcherna.

Lite rutschkaneåkning i solen och blåsten.

Astrid har inte fattat det där med att man ska klättra uppför stegen och inte  försöka ta sig upp samma väg man kommer ner, men det verkar inte som att hon greppar det trots att jag visat henne miljontals gånger.

Efter att ha övat i en riktig grävmaskin med farfar är Alice nu en hejare på att gräva i sandlådan med sin egen grävmaskin.

Puss dockan! När jag blev less på att försöka förklara för Astrid var man tar sig  upp i rutschkanan styrde jag om aktiviteten till att gå på en promenad och självklart skulle dockorna med. Jag tycker lite synd om dockorna som aldrig får ha några kläder. Häromkvällen klädde jag på dem när jag plockade ihop alla leksaker som låg utspridda över hela huset, men det var inte populärt. På morgonen när Astrid upptäckte vad jag gjort slet hon i kläderna och förklarade argt att dockan minsann inte skulle ha kläder. Naturligtvis kan hon inte säga det, men jag förstod på hennes utläggning att klä på dockan gör man bara inte.

Förutom att Alice är ute på promenad så noterar jag även att kanterna på gräsmattan är i stort behov av att trimmas, men just nu är projekten många och vi har fått prioritera bort det.

Jag kunde inte stå emot när Astrid tittade bedjande på mig och frågade efter glass., men det var väl måndagar som Alice gjort till glassdag om jag inte minns fel.

Bajsa sa Astrid och lyfte på klänningen.

1 kommentar:

  1. Så himla söta! Jag längtar tills Hilding säger mer än "näh!", han strippar också sina dockor... kanske är en 1-års grej, jag började nästan fundera där ett tag;)

    SvaraRadera