torsdag 7 juli 2011

Det finns alltid en baksida med allt

Att äta bra och träna gör att jag just nu mår bättre än på mycket länge. Nu förstår jag hur viktigt det är för mig att få röra på mig och känna mig i form både på utsidan, men framförallt på insidan. Jag erkänner att jag tar mig ut på mina löprundor delvis av egoistiska skäl, för att få egen tid, men bara det är ju skäl nog för att just ta sig ut. Att man sedan får ytterligare positiva effekter gör ju absolut ingenting. Bättre flås har väl ingen dött av direkt. Om jag ska hitta någon endaste liten nackdel så är det i så fall att jag nu måste ge mig ut på en shoppingrunda. Dels har jag inte många byxor som passar och det beror inte på att de är för små utan tvärtom. Ett par av mina baggy jeans som jag använde för inte så länge sedan får jag lätt på och av mig utan att knäppa upp knappen och det är inga stretchbyxor.

Det jag just nu är i störst behov av är bh:ar! I början av graviditeterna sprang jag på stan var och varannan vecka för att köpa nya bh:ar i större storlek. För ett tag sedan började de tomma påsarna (brösten alltså) återgå till den storlek de hade innan graviditeterna och jag kunde plocka fram mina gamla vanliga bh:ar igen. De känns dock inte så heta längre. De har ju några år på nacken. Nu börjar det vara dags att lägga dem i soptunnan. Inte bara pga av att de är gamla, fula och urtvättade utan för att de är för stora!! Tydligen gör träningen att de hängiga påsarna blir mindre och mindre. Jag har i och för sig inget behov av att ha stora bröst. Det skulle antagligen bara bli jobbigare att jogga då, men de behöver ju inte försvinna helt heller ;) Nya bh:ar skrivs alltså upp på shoppinglistan. Det blir ingen före- och efterbild för att visa förändringen utan det får räcka med att jag visat upp min mage offentligt ;)

1 kommentar:

  1. Jag röstar helt klart för några före- och efterbilder!;)

    Annars var det en ganska rolig nackdel, shoppa är kul! Fast kanske inte just bh:ar, jag brukar mest bli deprimerad just över den där tomma påsar biten.

    SvaraRadera