fredag 11 juni 2010

Jag blir så trött och less

Ibland undrar man hur länge man ska "straffas" för att man är född för tidigt. Igår fick vi avslag på försäkring åt Alice. De grundar beslutet på hennes låga födelsevikt och tidiga födelsevecka. På sätt och vis förstår jag dem. Det är ju väldigt vanligt att dessa barn är sjuka. Men Alice är ju som vilket barn som helst, pigg och frisk. Jag hade hoppats på att de gör en individuell bedömning och tar hänsyn till hur hon mår idag, inte hur hon mådde när hon föddes. De bad oss återkomma efter att vi varit på bvc för kontroll när hon är 5,5 år. 5,5 år!! Bvc?? Bvc ger jag inte mycket för, de har ju liksom inte så stor erfarenhet av såna här barn. Vi har ju massor av läkarjournaler och anteckningar redan nu och det vore väl mer rimligt att de vill se ett expertutlåtande från läkare som är utbildade i området.

En olycksfallsförsäkring kan vi få, men blir hon sjuk så har vi inget försäkringsskydd. De menar att alla sjukdomar hon kan tänkas få beror på att hon är för tidigt född.. Hur galet är inte det??

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen så himla galet! Förstår att du blir less! 5,5 år!! det är ju jättelänge kvar.:(:(

    SvaraRadera
  2. usch!!! jag förstår att du blir less... blä

    SvaraRadera