fredag 18 juni 2010

Pinsam morsa

Nu vet jag. Nog vet jag att jag gråter till en massa tv-program och filmer, men jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att jag skulle sitta och gråta till "inför-kronprinsessbröllopet". Vi slötittade litegrann. Massor av vackra kärlekssånger framfördes och jag lyckades behärska mig. Sist kommer en barnkör in och sjunger. Än går det bra. Men när en liten pojke står framför Vickan och sjunger solo är det kört. Jag kan inte hålla tillbaka längre. Tårarna börjar rulla nerför kinderna. När en liten flicka ställer sig framför Boxer-Robert och sjunger gråter jag hejdlöst. Nu vet jag att mina barn kommer att tycka att jag är världens mest pinsamma mamma som gråter vid alla skolavslutningar när de sjunger Den blomstertid nu kommer.

5 kommentarer:

  1. Då kommer jag vara den pinsamma mostern då ;) Tyckte allt var så fint, fina sånger och allt.. Men just när den lilla killen börjar sjunga till Viktoria, då var det kört!! Så du är inte ensam...

    SvaraRadera
  2. Jag har varit pinsam sedan jag föddes. Jag är ju egentligen en sån som sällan gråter men jag har gråtit när jag sett kungafamiljen så länge jag minns. Otroligt pinsamt men jag kan inte göra något åt det. Och inte blev det bättre när man fick barn - herregud vad jag bölade när barnen kom in med flaggor och började sjunga :)

    SvaraRadera
  3. Oj,oj...jag hade garanterat gratit om jag hade sett det!Och jag kommer formodligen skvatta nagra tarar imorgon vid vigseln!
    Sa du ar ju inte precis ensam malin...
    kram.

    SvaraRadera
  4. Jag grät också, och jag får en liten tår i ögonvrån när jag tänker på hur fint det var. Och jag kommer gråta en skvätt under vigseln också...jag är blödig :P

    SvaraRadera
  5. Skönt att det finns fler som är lika blödiga som jag:)

    SvaraRadera