torsdag 10 juni 2010

Latmaskar är vi allihopa

Människan sägs vara lat av naturen. Det stämmer nog rätt bra in på mig när det gäller vissa saker i alla fall. Nu när det är sommar får jag för mig att vi kommer att ha fullt upp med att vara ute och hitta på roliga saker. Inte för att det riktigt känns som sommar än, men den kommer. Det måste den för vi har inget regnskydd till vagnen och jag har beställt soool! Hur som helst så tänker jag att vi inte vill vara inne och göra tråkiga saker som att tvätta kläder alltför ofta så därför har barnen, framförallt Alice som är ute och kryper i gräset, fått lite nya kläder.

Varsin outfit till kidsen från Lindex för typ 50 kr per plagg. Såna priser gillas just nu då Alice fixar hål i knäna på alla byxor nu i och med att hon inte går på heltid än. Lite ledsen blev jag igårkväll när jag upptäckte ett hål i hennes NSjeans, men kläderna är till för att användas och då är det bra att kunna köpa på sig lite kläder på rea nu inför gräskryparsäsongen :)


Alice fick shorts, tröja och klänning från Kappahl också till lika bra priser, men de ids jag inte fota. De ligger i tvättkorgen.

Mest intressant var tydligen en galge som följde med. Kan bland annat användas som kam.


Även mamman fick sig en sommarklänning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar