lördag 5 juni 2010

Beslutsångestens dag ;)

Idag har jag, inför Stockholmsresan, tränat på att vara utan barnen några timmar. Man kan ju inte ta i fööör mycket direkt. Jag tankade bilen, köpte 2 latte, hämtade upp Malin och styrde sedan mot Haparanda för att shoppa loss på Ikea. Vet inte riktigt vad jag ska berätta om dagen. Alla vet ju hur det går till på Ikea.

Men hur som helst.. Om jag är en person som drabbas av beslutsångest då och då så blir det så mycket värre i Malins sällskap av någon underlig anledning. Kanske beror det på att hon är likadan?! Det började med att jag inte kunde välja var jag ville parkera bilen. Efter att ha velat och påbörjat att svänga in på flera olika parkeringsrutor lyckades jag i alla fall välja en bra plats för bilen. Vi kom fram strax efter lunch så vi tänkte åtminstone äta en varmkorv innan vi började vår vandring genom butiken, men när Malin gånger 2 är i farten så är det inte snabbt avklarat att köpa en korv. , vi börjar direkt fundera på hur vi ska lägga upp dagen när det gäller maten. Ska vi bara ta en varmkorv och äta lunch i restaurangen när vi kommit halvvägs i butiken? Eller ska vi äta korv med mos direkt, fika i restaurangen och äta något lite mer "matigt" efteråt? Svåra beslut att fatta;) Vi valde i alla fall (intresseklubben antecknar flitigt nu va´) det senare. Så här har vi hållit på hela dagen.

Jag har haft en fantastiskt rolig, trevlig, galen dag idag. Samtalsämnena har varierat om man säger så. Vi har avhandlat det mesta mellan brasiliansk vaxning och sjuka barn. Jag har skrattat så tårarna sprutat och varit nära gråt av andra anledningar.

Vad har jag köpt då? Det får ni se en annan dag. Den spännande fortsättningen följer.. haha.

6 kommentarer:

  1. Tack söta goa du för denna superduperroliga dag!! Jag sitter fortfarande med ett leende på läpparna. Tänk vad det ska vara svårt att välja, haha... Jag menar, ska man äta en svensk Max-burgare eller kanske topp med en finsk???

    SvaraRadera
  2. Haha! Ja det är inte lätt att vara velig, fast jag är nog nästan likadan.

    SvaraRadera
  3. Haha! Jag är veligheten själv så jag vet precis hur illa det kan vara ibland :P Men härligt med en dag på ikea!! :D

    SvaraRadera
  4. haha
    vi var också där igår, int såg vi er
    vi tog varmkorven med mos ;)

    SvaraRadera
  5. Ja varför inte vara lite wild and crazy och testa Maxateria ;)

    Sofia & Pernilla- Skönt at höra att det finns fler velpottor haha.

    Emma- Var gömde ni er då när vi missade er? :)

    SvaraRadera
  6. Oj vad kul med IKEA =) Måste också åka dit någon dag!

    SvaraRadera