torsdag 24 juni 2010

Livet på landet

Man vet att man bor på landet när det här är utsikten man har genom köksfönstret.


Man vet också att risken är stor att våra två tjejer blir intresserade av hästar när vi har dem så nära inpå hela somrarna. Jag är ju själv inte det minsta hästintresserad så jag hoppas att markägaren säljer ett gäng tomter där också så att vi får fler grannar istället. Om inte annat så får det bli Thomas uppgift att hänga med barnen i stallet. Tycker mig ha hört att han någon gång nämnt att han tycker att det är roligt att rida. När vi nu är inne på intressen så kan jag även tänka mig att låta bli att hänga i en kall ishall och titta när barnen åker konståkning eller spelar hockey. Fast om det nu är hästar, konståkning eller hockey som gäller så kommer jag ju förstås att stå där och känna hästlukten eller huttra i ishallen. Det ingår liksom i mitt "jobb" ;)

2 kommentarer:

  1. Jag är också lite rädd för det där med hästar
    vi har ju bergnässtallet ett par hundra meter bort! Riktigt illa! Vi försöker gå omvägar för att inte träffa på dem men nu har mormor kommit på att det är ju jätteroligt att passera hästhagen med Hanna! Grr..
    Helst inga hästar här heller alltså - hundar helt Ok och det mesta annat.

    SvaraRadera
  2. Vi bor granne med att stort stall, hujedamig. Tur vi inte är kompisar med de grannarna direkt, haha. Fast å andra sidan.. vi kanske måste bli det nu. :/

    SvaraRadera