söndag 13 juni 2010

Söndag

Thomas går lös med motorsågen för att gallra lite i skogen bakom vårt hus i förhoppning om att minska myggen ytterligare även om myggmaskinen sköter sitt jobb bra.


Till ljudet av motorsågen och tonerna av George Michaels Flawless leker Alice på altanen, Astrid hann somna inne innan vi hann ta oss ut och jag passar på att dricka en kopp kaffe och läsa några sidor i min bok.


Musiken som strömmar genom högtalarna får mig att tänka tillbaka till sommaren 2007. Då var jag på George Michaels konsert i Globen. Redan för 3 år sedan var det nog lite pensionärsvarning på mig. Orka ha ståplats nära scenen. bekväma sittplatser blev det, haha.




Åter till 2010.. Efter en stund joinade Astrid oss andra på altanen för lite tjejhäng. Jag undrar hur jag själv tänkte med denna matchning av kläder. Plastisockfrukter, Lindexprickar och Katvigränder i en salig blandning:)

2 kommentarer:

  1. Trots mammans konstiga matchning av kläder, så verkar Astrid onekligen nöjd! :)

    SvaraRadera
  2. Men eller hur:) Hon verkar inte bry sig om att ha noppiga ärvda kläder och när jag blandar färger och mönster hejdlöst så är hon lika glad ändå;)

    SvaraRadera