fredag 4 juni 2010

Egotripp

Jag är usel på att ta mig lite egen tid. Thomas får ju nästan kasta ut mig ur huset för att jag ska få en liten paus från barn och vardagen här hemma. Fast igårkväll bokade jag en resa till Stockholm. På eget initiativ. Ja nästan i alla fall. Thomas har naturligtvis bearbetat mig ett tag, men nu tog jag tag i det så om drygt en månad åker jag för att hälsa på bästaste lillasyster Monica. Kan knappt fatta att JAG ska åka iväg själv utan både man och barn och vara borta 3 (!!!) hela nätter. Känns ju heeelt galet! Att åka till Stockholm är väl egentligen ingen stor grej, dit har jag ju åkt titt som tätt, men nu har jag inte varit där sedan i augusti 2008 då jag och Thomas såg Mamma Mia. Vi har haft lite fullt upp med att föda barn efter det:)

Knäpp som jag är oroar jag mig inte det minsta för hur barnen ska ha det när jag är borta. Jag vet ju att de kommer att ha det hur bra som helst här hemma med sin pappa och det är nog bara bra för dem och Thomas att få lite egen tid utan mig i hasorna. Det jag oroar mig över är hur JAG ska klara mig flera dagar utan mina små. Minns ju knappt vad man gör när man inte har barnen med sig.
Knäppast av allt var nog ändå att direkt efter att jag hade tryckt på bokaknappen började jag i tanken planera vilka barnklädesbutiker jag ska besöka. Jag hann komma till Vildänglar och Matador Kids innan Thomas avbryter min tanke och säger "Kom ihåg att du inte ska komma hem med en massa saker till barnen utan fokusera på att göra saker för dig själv nu när du åker iväg". Snacka om att han känner mig och vet hur jag fungerar :) Men vad ska jag då göra där i flera dagar undrade jag. Ja vad sägs om att bara strosa omkring på stan i lugn och ro, sitta på en uteservering i solen (ja jag har beställt fint väder) med ett glas vin, prata strunt med min syster, titta på alla människor som går förbi. Det låter väl inte så dumt! Det ska verkligen bli hur kul som helst även om det nästan pirrar lite i magen redan nu. Jag har ju hunnit glömma vad man gör när man är Malin och inte bara mamma.

5 kommentarer:

  1. Det lät verkligen inte dumt!
    Min lillasyster bor i göteborg och jag har bokat flyg dit i mitten av augusti - BARA jag, men jag oroar mig redan nu jag med för hur JAG ska överleva utan barnen en hel helg, haha!

    Lite skadad hinner man nog bli av att gå hemma så länge!;)

    Hoppas du får det underbart i Stockholm:)

    SvaraRadera
  2. Men åh så häääärligt det är du värd!! :D Uteserveringar, pröva kläder utan barn som stressar på, sovmorgon, äta frukost i lugn och ro...du kommer nog få fina dagar i stockholm! :) (sen kanske kanske kanske man kan slinka in i en liten barnbutik och kika...bara kika ;P)

    SvaraRadera
  3. Vi kommer hinna med barnbutikerna, men det finns massa annat för dig också! :) Ska nog se till att butiksbesöken varierar :) Eftersom vi båda beställt fint väder kommer det vara perfekt att sitta på Djurgården, på Josefinas och ta några glas :D

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att du har en sådanhärlig man som påminner dig!

    SvaraRadera
  5. Ha en underbar helg i Stockholm,Malin!!!

    SvaraRadera