onsdag 9 juni 2010

Men ååååhh!!

Igår var jag och köpte ett regnskydd anpassat för syskonvagnar med en sittdel och en liggdel som vi ju kommer att ha hela sommaren. Inte för att vi kommer att ge oss ut i regnet på några längre promenader. Vi kan ju liksom välja när vi vill gå ut, vi har ju ingen hund som måste ut varje dag, men det kan ju faktiskt börja regna plötsligt när man redan är ute någonstans. Jag läste noga på påsen att liggdelen måste vara till höger och sittdelen till vänster för att regnskyddet ska passa. Perfekt tänker jag. MEN, när vi kommer hem och jag tittar på bilden på förpackningen så är ju inte liggdelen på samma sida av vagnen som vi har den och vi har ju den på höger sida...sett från förarens håll. Regnskyddet är anpassat för liggdel på höger sida sett framifrån. Suck. När vi köpte vagnen var båda sittdelarna monterade på vagnen och jag fick byta ut den ena mot liggdelen. Det tog inte bara 5 minuter om jag säger så. Vi får klara oss utan regnskydd för jag monterar inte om vagnen nu för att göra det igen om några månader när Astrid kan sitta. Vi beställer en regnfri sommar istället!

1 kommentar:

  1. Åh herre gud så irriterande. Fast det låter ju bra att du har beställt en regnfri sommar. Hoppas du har gjort beställningen så detta även omfattar Stockholm, Västerås och Gotland. Annars skulle jag be dig att komplettera din beställning ;)

    SvaraRadera