tisdag 8 juni 2010

Trädgårdsmästare sökes

Det är bara att konstatera att varken jag eller Thomas har gröna fingrar. Det har vi ju egentligen vetat hela tiden och vi får det bekräftat gång på gång. Man skulle kunna säga att det finns en anledning till att vi inte har några fönsterbrädor i vårt hus. Vi äger en enda stackars liten grön växt som står vid fönstret på diskbänken och den har faktiskt överlevt flera månader. Det är den tredje blomman på 2 år som står placerad där så vi får väl se om det blir tredje gången gillt eller om den ska gå samma öde till mötes som de två andra.

Vi är inte så bra att ta hand om utomhusväxter heller. Vi läste att vissa av de blommor/små träd vi köpte förra sommaren är sådana som kan överleva vintern och hålla i många år, men till och med vi förstår ju att det förmodligen inte gäller i vårt klimat. Thomas hade en idé om att lyfta in krukorna i garaget under vintern och få blommorna att överleva där för att sedan bara ställa ut dem igen nu till sommaren. Så här bra gick det..


Hmm, det kanske vore bra om vi hade kommit ihåg att vi ställt dem i garaget och gått dit för att vattna dem då och då om vi hade velat att de skulle överleva ;) Fast tanken var ju god.

Idag köpte jag nya och så här ser de ut innan vi tar död på dem.

4 kommentarer:

  1. Haha! Jamen ni har iaf SNYGGA krukor. Vi dödar också allt grönt som lever men inte med lika mycket stil!;)

    SvaraRadera
  2. det är ju snyggt så läånge de levwer! jag har gett upp allt levande (i växtväg alltså) och kör enbart på tråkig plast.

    SvaraRadera
  3. haha känner igen det där
    jag har ju fått för mig att jag ska anlägga värsta trädgården och få det precis så där fint som i alla inredningstidningar... meeen mina pelargoner är redan halvdöda och jag har inte ens fått ut dem än haha

    SvaraRadera
  4. Haha! Jag är också helt hopplös med blommor! Tom kaktusar dör hos mig! Men faktiskt så blev jag (och främst min mamma) Väldigt förvånad när en orkide jag fått från mitt förra jobb faktiskt fick nya blommor! (alla andra jag haft har blommat när jag köpt dom och sen aldrig igen....)

    SvaraRadera