tisdag 22 juni 2010

Shopping

Det blev inte mycket shoppat i Umeå. Lilla Mirakel hade ju stängt sin butik för att bara ha en webshop. I övrigt har jag dålig koll på om det finns andra lite roligare barnklädesbutiker i Umeå och det var kanske lika bra att jag inte hittade några såna ställen;)
Jag kom hem med lite andra prylar istället för barnkläder för en gångs skull.
En burk från Koziol hittade hem till oss. Hot stuff heter den. Vet inte om det blir så mycket "hotta" grejer som ska förvaras i den. Antar att den är tänkt som kaffeburk, men jag tror att det blir en gröt- eller vällingburk. Borde ju förstås ha köpt 2 stycken.. Tråkig som jag är så valde jag den svart/vita trots att det fanns så många andra roliga färger.

Bild lånad från http://www.koziol-incentives.de/

Äntligen har min privata kock (Thomas alltså) fått sina oljeflaskor som han tjatat om så länge. Det blev två stycken från Cult. Vi har redan en för tvål och en för diskmedel. Det är bra att det står på dem vad de innehåller så att förvirrade mamman inte tokar till det helt ;) Tjejen i butiken undrade om jag råkat ta fel när det är två likadana, men enligt kocken ska vi ha 2 likadana för olika sorters oljor.

2 kommentarer:

  1. Snyggt snyggt!
    Jag älskar både Koziol och Cult. Måste nog nästan härmas lite med oljeflaskan till min "privata kock"... men har får nöjja sig med en för två får inte plats på bänken, haha!

    SvaraRadera
  2. Jag är också svag för både koziol och cult. Har tänkt köpa diskmedelsflaskan hur länge som helst! Men glömmer som bort det hela tiden. Såg en jättesöt "napp-burk" på EM som jag troooor att jag ska köpa ;)

    SvaraRadera