onsdag 9 juni 2010

Trötta mamman

Idag har varit en sån där dag då inget har flutit på riktigt bra. Jag har varit trött ända sedan jag klev upp i morse och kände redan då att det inte hade suttit fel med några timmar till under täcket. Det är ju inte så att Astrid äter ofta på nätterna så att jag inte får sova, men idag var jag sjukt trött i alla fall. Vi hade planerat att ta oss in till stan för att fika med ett gäng mammor och barn, men jag ångrade mig ganska snabbt när Astrid inte alls hade lust att äta ungefär när hon brukar på mornarna. Det hade förmodligen inneburit att hon hade velat äta precis när jag sitter och ger Alice lunch och hunnit beställa min mat så att den hinner bli kall innan jag får en hand över att hålla gaffeln i. Idag hade jag inte riktigt ork att försöka pussla ihop allas måltider ute på stan.

Sen tänkte jag försöka ta en powernap medan Alice sov efter lunch. Just idag när jag behövde det som mest ville det sig inte riktigt. Jag brukar oftast lyckas få ihop det så att vi alla 3 har hunnit äta ungefär samtidigt så att det blir några timmars lugn och ro medan Alice sover. Då brukar jag hinna dricka en kopp kaffe medan det är varmt, slösurfa, vara lite go med Astrid om hon inte sover. Idag hann jag inte äta före Alice blev toktrött, men snabbt åt jag några mackor och kastade mig i säng bredvid Astrid som redan sov gott där. Jag hann precis somna innan jag vaknade av att Alice gråter. In till henne, krama om henne, lägga ner henne igen, hoppas på att hon somnar om, tillbaka till sängen.. Då vaknar Astrid. Ger henne nappen i förhoppning om att hon också vill somna om. Yes, det gör hon! Men så fort nappen trillade ut vaknade hon igen. Så där låg jag och gav henne nappen gång på gång och någon vila blev det inte för den trötta mamman idag.

Så här långt har de allra flesta dagar som tvåbarnsmamma passerat hyfsat smärtfritt och jag väntar fortfarande på tvåbarnschocken. Jag vill egentligen inte gnälla för en ynka dag då allt inte går som på räls, men idag är jag trööött och jag VILL gnälla lite:)

2 kommentarer:

  1. Så där har det varit såna dagar då jag varit så tröööött. När jag är helt säker på att Holger har somnat ordentligt så hinner jag bara precis blunda så vaknar han!
    Och jag fick mina penkis idag! Att dom inte ens själva vet på banken att det funkar med fel clearingnummer=) Förstår att dom gav gubben pengarna. Griniga gubbar orkar men inte tjorva med mer än nödvändigt =)

    SvaraRadera
  2. Man FÅR gnälla, det känns alltid lite bättre när man fått gnälla :) Inge kul med sånna dagar då allt bara krockar och inget går som man vill, men imorgon är en annan dag :D

    SvaraRadera