tisdag 15 juni 2010

Nu längtar jag också efter att få bada

Nu när det börjar närma sig badvänlig temperatur i poolen återstår bara att vänta in en solig dag då man känner för att ta sig ett dopp. Innan man kan bada måste poolen dammsugas också. Det ligger en del löv på botten som har smitit in under poolskyddet. Jag har lämnat som förslag att vi måste ha en "poolguy" som sköter poolen åt oss. Thomas håller inte med. Egentligen kräver den inte så mycket jobb. Man behöver dammsuga den nu och kanske 1-2 gånger till under sommaren, vilket inte är särskilt ansträngande och så ska man kolla klorhalten då och då. Men nog hade det ju varit ganska nice att ligga där i solstolen med en paraplydrink och titta på medan poolkillen fixar och grejar lite. Förstår inte varför Thomas har något emot det ;)

Dagens temperatur.


Vår badtjej har snart läst sönder sin favorittidning.


Efter att ha hört vår badtokiga tjej tjata en hel dag om "pappa dä" när hon pekade på bilden i sin favorittidning blev jag less på att förklara att det inte är pappa så med ett gammalt foto och lite tejp fixade jag det. Nu är det pappa :)


3 kommentarer:

  1. hahahaha jag tror jag dör!
    Vad du är kreativ och stoppar in pappan i pooltidningen.

    Jag tycker att du ska pusha för den där poolpojken! Tänk vad bra, då kan jag också komma och spana med min(a)kid(s) om B2 behagar komma ut snart!

    SvaraRadera
  2. Har man pool måste man ju ha en poolguy! ;P Är ju som brukligt! ;)

    Haha så kreativt att klistra in pappa i tidningen! :D

    SvaraRadera
  3. Ja,det är verkligen svårt att veta vad man ska hitta på. Och trist att allt har stängt nu när Vilja äntligen är mer intresserad och vaken. Vara ute och leka med henne är ju lite svårt,hon är mest road i babygymmet eller babysittern. Jag är verkligen intresserad av promenadsällskap. Hade vart jättekul att ha ngn att gå med. Vilja är rolig men hon säger inte så mkt kul;)

    SvaraRadera