söndag 3 oktober 2010

Är det inte sommar snart?

Jag tycker om hösten, men just idag längtar jag redan till nästa sommar eller till våren åtminstone. Idag har vi fått idéskissen av trädgårdsdesignern som var här för ett tag sedan för att hjälpa oss med att klura på vad vi ska göra med all utomhusyta. Jag har känt att jag inte riktigt trivs, det har inte känts roligt att vara ute på gården, men jag har inte kunnat sätta fingret på vad som är fel. Jag och Thomas pratade innan hon kom om att det känns som att huset är utslängt på en åker och att det skulle behöva ramas in på något sätt och avgränsas från alla andra stora ytor runt omkring oss, men hur har vi inte vetat. Nu vet vi tack vare Birgitta. När hon var här förra gången sa hon att hon förstod det vi försökte förklara och hon sa att när man står här ute så känns det som att energin försvinner, den flödar ut från huset och tomten för det finns inget som stoppar den. Min första tanke när hon rullade ut skissen på köksbordet idag var; kan det inte vara sommar igen snart, så där vill jag att det ska se ut nu nu NUUU! :) Men nu nu nuuu ska vi fundera på om vi ska göra allt eller vilka delar vi ska börja med till våren, vad vi kan och vill göra själva, vad det kostar att få hjälp med vissa delar eller alltihop. Birgitta, som vet vilka som utför den här typen av jobb, hjälper oss med att ta in offerter. Sen har vi något att fundera på hela långa vintern. Enklast vore om vi kammade hem storvinsten på något lotteri, som vi aldrig spelar på, för då skulle vi inte behöva fundera så mycket :)

Man kan tro att Alice också längtar till sommaren och picknick i det gröna där hon springer runt i en sommarklänning med några bullkanter i händerna. Ett par för stora skor har hon också på sig. Jag tyckte inte att det var en lika bra idé som Alice att springa runt med sandiga gummistövlar inomhus när vi nyss har städat så vi letade fram ett par andra skor som hon nöjde sig med.


1 kommentar:

  1. Ja Astrid gillar också fordon av alla de slag:) Vad spännande med ritningen, jag är helt värdelös på blommor och annat grönt men snyggt är det och supersnyggt brukar det bli med folk som kan. Roligt att se till våren vad det blir.

    SvaraRadera