lördag 30 oktober 2010

Loppis

Trots att jag inte var i världens bästa form pallrade jag mig upp i tid för att åka på loppis idag. Jag är ingen rutinerad fyndmarknadsbesökare och visste inte vad jag skulle förvänta mig. Man hör om alla som lyckas göra en massa fynd, men jag har ändå aldrig riktigt trott på det tills jag själv fyndade idag. Vi har påbörjat en lista över vad vi tycker att barnen "behöver". Listan kom till för att vi själva ska komma ihåg vad som kan vara bra julklappar till barnen och för att ge uppslag till de som brukar fråga vad barnen önskar sig. Efter idag har jag kunnat bocka av ganska mycket från den listan plus lite andra saker som stått på andra "att-köpa-listor". Jag kom hem med en snowracer i nästan nyskick, ett Fischer Price bilgarage med tillhörande bil och gubbar, en Fischer Price rittavla, två barnböcker, ett verktygsset i plast, ett Vileda städset, Duplobyggplattor och två luciakronor i tyg. Hade vi köpt allt det här nytt i butik hade vi fått betala 2500 pengar. Nu fick vi det för ca 550 kronor istället. För mig är det ett fynd! Jag är nöjd. Alice är toknöjd och då har hon bara sett bilgaraget och duploplattorna än. Resten får vänta till jul eller till något tillfälle då vi har lite tråkigt och behöver något nytt att sysselsätta oss med. Alice som vanligtvis vilar middag utan protester och ofta själv brukar säga till att hon vill vila var idag så glad över garaget att hon fick ett mindre ilsket utbrott för att hon var tvungen att lämna garaget för vilan. Bara det gör att jag känner mig extra nöjd över dagens inköp :)


Attis är också glad över att Alice fått några nya böcker då hon håller på att "fixa" lite i storasysters bibliotek. Massor av torkat snor har Astrid i ansiktet, men lika glad ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar