lördag 16 oktober 2010

Mössinventering

Astrid har som vanligt inget emot att prova kläder och mössor. Hon gillar läget helt enkelt. Alice är inte lika nöjd. Igår kollade jag igenom mössförrådet och provade alla mössor på båda barnen. Vad finns det för mössor, behöver någon av barnen någon ny mössa och vem i så fall. Alice behöver nog en ny lite varmare mössa. Tunna mössor har vi gott om så att båda barnen klarar sig. Förmodligen grannens barn också om det skulle behövas. Jag trodde förresten att Astrid skulle kunna ha Småfolksrånisen som Alice hade förra vintern som matchar overallen, men Astrid har mycket mindre huvudomfång så den är stor. Alice kan dessutom fortfarande ha den och den matchade hennes nya overall fint. De två rånisar jag köpte tidigare i höst är också snäppet för stora för lillAstrid, det blir en glipa kring öronen och då fyller de ju liksom inte sin funktion, men tanken var ju att Alice skulle ha dem så det gör ju inget.

Ny mössa till Alice och ny rånis till Astrid skriver vi upp på listan. Eventuellt en ny mössa åt Astrid också, det får vi se.


2 kommentarer:

  1. Jag tänkte sy på fleece-foder i mössorna så de blir lite varmare! Du får testa om det blir bra sen :)

    Krya på er hela bunten!

    SvaraRadera
  2. Förvirrat blev det för mig..... mössinventering - har dom fått möss? undrade Siv

    SvaraRadera