tisdag 19 oktober 2010

Host och snörvel

Vi fortsätter hostandet idag också. Jag börjar bli lite rastlös av att inte kunna eller orka göra något, åka någonstans. Jag hinner fundera ut alldeles för mycket jag vill göra och pyssla med, men det finns inte riktigt energi till det. Barnen bjöd, tack och lov, på sovmorgon nästan till 8 idag. Det är nog ett tecken på att de inte är helt friska de heller. Alice har ju hostat några dagar hon också, värst hittills igårkväll. Hon är ju den av oss som minst behöver drabbas av sånt här. Hittills har hon ju inte visat sig vara mer infektionskänslig än någon annan, hon är nästan tvärtom väldigt motståndskraftig, men däremot drabbas hon ju lite hårdare när det sätter sig på luftrören och det är allt annat än roligt så såna här sjukor ska vi nog försöka undvika så gott det nu går. Igår hostade hon i flera timmar när hon skulle sova. Tillslut kräktes hon. Astrid har klarat sig bäst hittills, men börjar bli lite småsnuvig nu. Thomas är den som är mest känslig och alltid blir sjuk först. Intresseklubben antecknar flitigt nu förstår jag, men så mycket roligare än så här blir det inte just nu.

Ja just ja, hus nummer 3 levererades idag och de är i full färd med att sätta ihop byggklossarna (ser ungefär lika lätt ut som att bygga med duplo;)) så vi har ju något att titta på genom fönstret medan vi fixar te vid köksbänken. Om några veckor är alla 3 nya grannar inflyttade. Det börjar ju likna ett villområde här nu, kul! Idag orkar jag dock inte vara en trevlig granne som går ut med nybakta bullar och kaffe till våra nya grannar och byggkillarna som sliter i höstrusket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar