fredag 22 oktober 2010

Summering

En summering av fredagen. Ingen hängde löst, ingen blev utröstad.


Alice klappar igång rymdskeppet och fredagen tillsammans med Små Einsteins på Playhouse Disney.


Jag noterar att Alices hår börjar bli långt. Det gör väl i och för sig ingenting, men luggen börjar hänga för ögonen och hårklämmor och snoddar får inte sitta kvar ens 3 sekunder. Hur det ska gå till att få klippa henne vete tusan och jag vet inte om jag ens vågar ge mig in på det.


Astrid börjar fredagen med att försöka svälja en maraccas.


Alice busar och springer runt runt runt.


Moster som är i virkartagen behövde få lite mått och Alice hjälper förstås gärna till. Sen är det inte säkert att det blir rätt kroppsdelar som mäts, men det är väl tanken som räknas eller nåt ;)

Alice vilar middag, det gör inte Astrid, mamman behöver gå på toa, Astrid vill inte vara ensam, mamman vill inte att hon skriker så att hon väcker Alice, mamman är hönsig och vill inte att Astrid ska sitta på badrumsgolvet trots att hon är stadig för tänk om hon skulle trilla och slå huvudet i det hårda klinkergolvet, mamman löser det genom att sätta Astrid i badbaljan, Astrid var nöjd och lekte med en badanka, Astrid skrek inte så att hon väckte Alice, Astrid slog inte huvudet i golvet, mamman fick gå på toa. Det blev ju bra :)

Sedan avslutade vi fredagen med Maxmiddag, bad, Idol och godis. Idol och godis fick dock inte barnen vara med på. Livet kan inte alltid vara rättvist.

2 kommentarer:

  1. Haha! Ja, det är inte så noga med VAD man mäter ;-)

    SvaraRadera
  2. hej!

    Vad roligt att du vill vara med i min utlottning ;) Jag önskar dig lycka till!!!

    xoxo'
    OLIVIA ♥

    SvaraRadera