fredag 8 oktober 2010

Vuxna män

När Thomas kom hem från Haparanda i förrgår och vi började packa upp det ha köpt på IKEA fick jag syn på en vit ram av samma typ som vi ramat in barnens tavlor i. Min första tanke var: Wow, det stod inte på listan och han kom ihåg att Astrid har en oinramad tavla. Samtidigt såg jag att det var fel ram. Astrids tavla är kvadratisk, inte rektangulär som den som Thomas köpt. Ramen var inte till Astrid, den var till Thomas karta över rymden. Vuxna män behöver tydligen en karta över rymden så att man hittar rätt. I alla fall om man spelar ett dataspel där man kör rymdskepp. Det roligaste var nästan när han sa att han köpt ramen för MIN skull, så att det ska se snyggare ut inredningsmässigt. Vilken omtänksam man jag har ;)


Det är kanske svårt att se på bilden, men notera hjärtat och texten "Northern Coalition BFF" i nedre högra hörnet. För de som inte är bekanta med denna typen av spel så kan jag meddela att medelåldern på de som spelar ligger någonstans kring 45, kanske högre till och med. Coola vuxna karlar va? ;)

3 kommentarer:

  1. Men det blev en fin tävla! Peter spelar bara massa krig.

    SvaraRadera
  2. Det blev ju ändå en riktigt snygg tavla! Vad praktiskt.

    SvaraRadera
  3. Ja men en karta över rymden behövs väl i varje hem? =) Fast det blev ju snyggt =)

    SvaraRadera